Mechanik
 Home   Obrázky   Stavba tratí   F.A.Q.   Email   Odkazy 
 Download   Spuštění   Návěsti 1   Návěsti 2   Ovládání   Trasa C   81-71M 

81-71M



V roce 1996 provedlo konsorcium Škoda Plzeň a ČKD Praha Holding první prototypovou modernizaci pětivozové souprvy 81-71 na typ 81-71M. Vznikla ucelená vlaková jednotka - pomocná zařízení, jako například akumulátorové baterie nebo kompresorové soupravy, jsou narozdíl od původního typu umístěny pouze v některých vozech.

81-71M má zcela novou elektrickou výzbroj s pulzní regulací výkonu trakčních motorů a při elektrodynamickém brždění umožňuje rekuperaci. Nově je řešena i kabina strojvedoucího a čela řídících vozů, přepracován byl i interiér vozidla, nová sedadla jsou uspořádána příčně.

Zkušební provoz s cestujícími byl zahájen v roce 1998, v létě 1999 byly zkoušky úspěšně dokončeny. Od roku 2000 zajišťuje rekonstrukce dalších souprav Škoda - Dopravní technika.

81-71M
Počet náprav (souprava)5 x 4
Počet trakčních motorů (souprava)5 x 4
Výkon trakčních motorů (souprava)5 x 4 x 110 kW
Hmotnost (souprava)157500 kg



 Aktualizace 1. ledna 2005 © Copyright 2002-2005  mechanik.cz@seznam.cz