|
81-71M
V roce 1996 provedlo konsorcium Škoda Plzeň a ČKD Praha Holding první
prototypovou modernizaci pětivozové
souprvy 81-71 na typ 81-71M. Vznikla ucelená vlaková jednotka -
pomocná zařízení, jako například akumulátorové baterie nebo
kompresorové soupravy, jsou narozdíl od původního typu umístěny pouze
v některých vozech.
81-71M má zcela novou elektrickou výzbroj s pulzní regulací výkonu
trakčních motorů a při elektrodynamickém brždění umožňuje rekuperaci.
Nově je řešena i kabina strojvedoucího a čela řídících vozů, přepracován
byl i interiér vozidla, nová sedadla jsou uspořádána příčně.
Zkušební provoz s cestujícími byl zahájen v roce 1998, v létě 1999
byly zkoušky úspěšně dokončeny. Od roku 2000 zajišťuje rekonstrukce
dalších souprav Škoda - Dopravní technika.
81-71M |
Počet náprav (souprava) | 5 x 4 |
Počet trakčních motorů (souprava) | 5 x 4 |
Výkon trakčních motorů (souprava) | 5 x 4 x 110 kW |
Hmotnost (souprava) | 157500 kg |
| |