Mechanik
 Home   Obrázky   Stavba tratí   F.A.Q.   Email   Odkazy 
 Download   Spuštění   Návěsti 1   Návěsti 2   Ovládání   Trasa C   81-71M 

Trasa C

Provoz na prvním provozním úseku trasy C byl slavnostně zahájen 9. května roku 1974. Na trati dlouhé přes 7 kilometrů bylo otevřeno 9 stanic, pojmenovaných Skolovská, Hlavní nádraží, Muzeum, I.P.Pavlova, Gottwaldova, Pražského povstání, Mládežnická, Budějovická a Kačerov.

Původně vozily cestující jen třívozové soupravy Ečs, obsazené strojvedoucím a pomocníkem strojvedoucího. Od roku 1975 jezdily soupravy o čtyřech vozech a v roce 1979 se objevily soupravy pětivozové. Později byly na trase C provozovány i novější vozidla typu 81-7171 (řídící) a 81-7141 (bez kabiny), stejně jako Ečs z Mytiščinského strojírenského závodu (SSSR).

Trasa C byla třikrát prodloužena, v roce 1980 do stanice Kosmonautů (dnes Háje), v roce 1984 do stanice Fučíkova (Nádraží Holešovice) a naposledy do stanice Ládví v roce 2004. Až budete číst tento text, možná bude trasa C zase o něco delší. V roce 1990 byly některé stanice metra přejmenovány.

Provoz vozů Ečs, nejstaršího typu vozidla pražského metra, byl ukončen v roce 1997. Zachována byla jediná třívozová souprava pro zvláštní příležitosti a jeden vůz byl umístěn do Muzea MHD ve Střešovicích.

V roce 1998 se cestující poprvé svezli rekonstruovanou soupravou 81-71M a v roce 2000 pak zcela novou moderní soupravou metra typu M1 vyrobenou konzorciem ČKD - ADtranz - Siemens.

Při povodni v srpnu 2002 bylo pražské metro částečně zaplaveno. Na trase C byly zcela zatopeny stanice Nádraží Holešovice, Vltavská a Florenc. Celková škoda v pražském metru přesáhla 7 miliard korun.


 Aktualizace 1. ledna 2005 © Copyright 2002-2005  mechanik.cz@seznam.cz